In een open brief op de eigen clubwebsite heeft vv Katwijk een oproep gedaan richting de supporters om zich komend seizoen correct te gedragen. Volgens de club staan ze er ‘slecht op’ bij de KNVB en enkele competitiegenoten. De politie, gemeente en KNVB zullen een zero-tolerance beleid voeren als het gaat om vuurwerk en rookpotten, meldt de kampioen van de Tweede Divisie.

Om excessen tussen verschillende supportersgroepen te voorkomen in de toekomst heeft de club maatregelen getroffen. ,,Op De Krom zal een permanent uitvak gerealiseerd worden, met eigen faciliteiten en een eigen ingang voor de bezoekers. Samen met externe stewards en de eigen stewards van de bezoekende club zullen we deze begeleiden naar, op en van ons sportpark.”

Ook denkt de club dat supporters vaker met een combiregeling te maken gaan krijgen en een uitvak voor meegereisde supporters van vv Katwijk tegen zullen komen. ,,Naast al deze maatregelen, noodzakelijk gemaakt door het verleden, is het vele malen beter om samen het gedrag van een kleine groep notoire probleemveroorzakers af te keuren en als bestuur en supporters duidelijk te maken dat we hen absoluut kunnen missen”, valt er te lezen op de site van de kampioen van de Tweede Divisie.

KNVB
Vorig jaar ging het mis in de derby tegen Rijnsburgse Boys. Toen werd de wedstrijd enkele minuten stilgelegd na ongeregeldheden tussen de twee supportersgroepen. De Katwijkers willen zulke taferelen in de toekomst -logischerwijs- voorkomen.

,,Het is voor ons als club echt vijf voor twaalf. We staan er slecht op bij de KNVB en bij sommige clubs. We moeten dus als club, samen (bestuurders en supporters), laten zien dat we er alles aan doen om incidenten en excessen te voorkomen. Wij komen en gaan voor de drie punten, elke wedstrijd weer en dat doen we als 1 VV Katwijk; topsport in een familiaire sfeer met respect voor elkaar. We gaan er voor. Samen.”

Archieffoto: Hubert Habers

Lees ook: ‘Van Wonderen heeft problemen en ambities tegelijkertijd bij Teylingen’

POPULAIRE BERICHTEN