Quick Boys krijgt het eerder opgelegde strafpunt niet terug. De rechtbank heeft vrijdag in het kort geding bepaald dat de club geen gelijk krijgt in de zaak tegen de KNVB, waardoor de sanctie blijft staan.
De ploeg had gehoopt dat de puntenaftrek alsnog zou worden teruggedraaid. Aanleiding voor de straf was een incident tijdens de wedstrijd tegen Barendrecht eerder dit seizoen. De KNVB handhaafde de maatregel, waarna de rechter die beslissing nu in stand liet.
Daardoor blijft het bovenin de Tweede Divisie ongemeen spannend. Quick Boys begint met slechts één punt voorsprong op De Treffers en Hoek aan de laatste speelronde, waardoor de titelstrijd volledig open blijft.
In de afsluitende wedstrijd tegen Kozakken Boys kan Quick Boys zich daardoor geen puntenverlies permitteren. De concurrentie weet dat iedere misstap van de koploper direct gevolgen kan hebben voor het kampioenschap.





