Voetbal in de Bollenstreek | VIDB
  • Home
  • Nieuws
  • Informatie
  • Voorbereiding
  • Standen
  • Standen (jeugd)
  • Archief
    • Podcast
      • VIDB Weekoverzicht
      • VIDB Café
    • Rubrieken
      • TRANSFEROVERZICHT SEIZOEN 2021-2022
      • Vergeten verleden
No Result
View All Result
Voetbal in de Bollenstreek | VIDB
  • Home
  • Nieuws
  • Informatie
  • Voorbereiding
  • Standen
  • Standen (jeugd)
  • Archief
    • Podcast
      • VIDB Weekoverzicht
      • VIDB Café
    • Rubrieken
      • TRANSFEROVERZICHT SEIZOEN 2021-2022
      • Vergeten verleden
No Result
View All Result
Voetbal in de Bollenstreek | VIDB

Reacties bekerloting: ,,Op De Krom zijn wij de baas”

Frank Venema door Frank Venema
22 september 2017
0
k1 17 04 22 302 std 20170422 1374825122
Share on FacebookShare on Twitter

KBM groep logo e1458208797400

Robbert Susan en Vladimir Jozic kregen donderdagavond niks meer mee van de bekerloting. Beide heren lagen al op één oor en vernamen de dag erna pas dat ze met hun Katwijk en VVSB aan elkaar waren gekoppeld in de tweede ronde van de KNVB-beker.

,,Vanmorgen [vrijdag red.] zag ik de whatsappjes pas”, lacht Jozic, aanvoerder van de Noordwijkerhouters. ,,’Weer Katwijk’, oké: dat was mijn eerste gedachte. Eigenlijk was ik een beetje verrast. Maar ik vind het een prima affiche. Een mooie derby, lekker dichtbij. Alleen helaas niet thuis deze keer.”

De gedachtegang bij de aanvoerder van de Katwijkers was niet veel anders. Al leeft er in de gelederen op De Krom nog wel iets anders mee. ,,Tijd om echt revanche te nemen”, klinkt het vol bravoure bij de 29-jarige Susan. ,,Nu komen ze op onze Krom. Hier zijn wij de baas. Vorig jaar werden we daar in Noordwijkerhout toch even met 3-0 weggetikt.”

,,We hebben z’n sprint donderdag op de training nog even nagedaan.”

En daar was de middenvelder logischerwijs destijds niet zo gelukkig mee. ,,Nee, je wordt liever door FC Utrecht uit de beker geknikkerd dan door VVSB. Daar wil je niet van verliezen. Aan de andere kant vind ik dit een veel gavere loting dan uit tegen De Dijk of HFC ofzo. Ik heb, buiten de uitslag, vorig jaar echt genoten van die ambiance bij die wedstrijd.”

Op de bank
De beide captains hebben de afgelopen dagen met jaloerse ogen naar Swift gekeken. Eerst schakelde het Vitesse op een knappe manier uit, waarna ze donderdagavond tegen Feyenoord lootte. Toch hebben ze ook genoten van hun eigen prestaties. Katwijk had het één helft lastig tegen Ter Leede, waarna het na rust over de Sassenheimers heen walste: 4-0.

vladimir e1474199940918Vladimir Jozic: ,,We voelden dat we het onder controle hadden”

VVSB denderde thuis over Telstar heen (4-1). ,,Een geweldig avondje. Ouderwets bekervoetbal op De Boekhorst”, blikt Jozic terug. ,,We zijn amper in de problemen gekomen. En dat terwijl we met tien man stonden. Het stond organisatorisch gewoon goed. Ik heb in het veld al kunnen genieten. We voelden dat we het onder controle hadden.”

De captain werd na een uur gewisseld bij een 2-1 stand en moest het laatste half uur op de bank gespannen toekijken hoe zijn kompanen het er vanaf brachten. ,,Dat is erg spannend hoor. Die 3-1 was zo’n opluchting. Eigenlijk kon Mo el Osrouti ook niet meer verder, maar gelukkig zat ik al aan de kant en moest hij verder.”

,,Kijk, weet je wat het is: na zo’n bekerwedstrijd val ik niet gelijk in slaap.”

,,Want uit zijn krachtsinspanning kwam de 3-1″, gaat de middenvelder verder. ,,Ik heb die sprint later op tv nog een keer teruggezien, haha. Hij kon echt niet meer, dat zag je ook wel. We hebben het donderdag op de training nog even nagedaan.”

Bootcamp
Ook Susan werd gewisseld tegen Ter Leede. Op de vraag of hij dan ook een paar jaartjes ouder wordt, begint de twintiger te lachen. ,,Nou, zo makkelijk als vroeger gaat dat herstellen niet meer. Maar alle spelers zijn weer fit voor zaterdag tegen Lienden.”

,,Kijk, weet je wat het is: na zo’n bekerwedstrijd val ik niet gelijk in slaap. Ik denk dat alle sporters dat wel herkennen die ’s avonds moeten spelen. Maar mijn wekkertje gaat wel weer de volgende dag om half zeven. En dan sta ik ook nog eens de hele dag. Eerst vijf uur lang training geven bij UDO en daarna twee uurtjes bootcamp. Dan voel je het wel.”

Foto Katwijk: Aad de Winter
Foto VVSB: Tino Stulen

Gerelateerde berichten

VVSB1
VVSB

VVSB ziet Ricardo Kuijvenhoven vertrekken

door Redactie VIDB
5 juni 2026
katwijk1
Katwijk

Katwijk strikt vier talenten

door Redactie VIDB
28 mei 2026
VVSB1
VVSB

VVSB sluit thuisreeks af tegen Goes

door Redactie VIDB
16 mei 2026

Geef een reactie Reactie annuleren

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste Nieuws

MAASSLUIS, 22-2-25, sportpark Dijkpolder, season 2024 / 2025, Betnation tweede divisie, Excelsior Maassluis - Quick Boys,  overview

FC Rijnvogels strandt na late comeback alsnog in strafschoppenserie

6 juni 2026
terleede1

Ter Leede haalt middenvelder op bij DSOV

6 juni 2026
noordwijk2

Noordwijk benoemt Hoogervorst tot erevoorzitter na afscheid

6 juni 2026
Voetbal in de Bollenstreek | VIDB

© 2025 VoetbalindeBollenstreek.nl

LINKPARTNERS:
Feyenoord Nieuws
FIFA Ratings
VoetbalGelderland
VoetbalBrabant
VoetbalRotterdam
Voetbalscore

  • Home
  • Nieuws
  • Informatie
  • Voorbereiding
  • Standen
  • Standen (jeugd)
  • Archief

VOLG VIDB

NIEUW: VoetbalScore.nl | Amateurvoetbalstanden
No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
  • Informatie
  • Voorbereiding
  • Standen
  • Standen (jeugd)
  • Archief
    • Podcast
      • VIDB Weekoverzicht
      • VIDB Café
    • Rubrieken
      • TRANSFEROVERZICHT SEIZOEN 2021-2022
      • Vergeten verleden

© 2025 VoetbalindeBollenstreek.nl