Voor Ter Leede is het doek gevallen. De ploeg is na 28 jaar terug op het niveau van de eerste klasse. Na de zware 6-1 nederlaag in de heenwedstrijd tegen Kolping Boys was een wonder nodig op de Roodemolen, maar dat bleef uit. Ook de return ging verloren: 3-4.
Ter Leede begon nog met de hoop op een beter gezicht dan in Alkmaar, maar keek al vroeg tegen een nieuwe tegenvaller aan. Floris Kamps zette de bezoekers op voorsprong na een snelle omschakeling. Richie Owusu-ansah bracht Ter Leede halverwege de eerste helft nog langszij en daarmee leefde de hoop bij rust voorzichtig weer op.
Na de pauze kantelde het duel echter opnieuw snel. Jent van der Hoeven zette Kolping Boys weer op voorsprong, waarna Max Visser en Loran Schouten de marge verder vergrootten naar 1-4. Daarmee was ook het laatste geloof in een ommekeer verdwenen. Via Marios Lomis en invaller Dirk Hoekstra kwam Ter Leede nog wel dichterbij, maar verder dan 3-4 kwam de thuisploeg niet.
Door de dubbele nederlaag valt Ter Leede terug naar de eerste klasse. Bovendien komt er een trainerswissel, want Henk Wisman stopt na dit seizoen alsnog om privéredenen.






Reacties 1