Van Nispen heeft besloten de wedstrijd tegen Wilhelmus niet opnieuw uit te spelen. De Zilkers verloren afgelopen weekend in de Districtsbeker van de ploeg uit Voorburg (3-1). Tijdens de reguliere negentig minuten kwam er aan de kant van Wilhelmus een vierde wissel in de ploeg. Dat is alleen toegestaan bij een verlenging.
De KNVB gaf Van Nispen de kans om het duel vanaf de 70e minuut opnieuw uit te spelen. Mede omdat het elftal van René Ras op dat moment al met 3-0 achter stond, heeft de derdeklasser besloten niet op het voorstel in te gaan. De bond weigerde om het duel ongeldig te verklaren.
Uitspraak Wilhelmus – Van Nispen: van Nispen mag de wedstrijd vanaf de 70e minuut opnieuw uitspelen met een 3-0 achterstand (1/2)
— V.V. Van Nispen (@VVVanNispen) 13 september 2017
Er is besloten hier geen gebruik van te maken! Helaas wordt de wedstrijd niet ongeldig verklaart. (2/2) #kenderegels #4xwisselenmagniet
— V.V. Van Nispen (@VVVanNispen) 13 september 2017
Lees ook: ‘Dedel weer belangrijk voor SJC, streekderby eindigt gelijk’
Archieffoto: Trudy van den Berg






