Voetbal in de Bollenstreek | VIDB
  • Home
  • Nieuws
  • Informatie
  • Voorbereiding
  • Standen
  • Standen (jeugd)
  • Archief
    • Podcast
      • VIDB Weekoverzicht
      • VIDB Café
    • Rubrieken
      • TRANSFEROVERZICHT SEIZOEN 2021-2022
      • Vergeten verleden
No Result
View All Result
Voetbal in de Bollenstreek | VIDB
  • Home
  • Nieuws
  • Informatie
  • Voorbereiding
  • Standen
  • Standen (jeugd)
  • Archief
    • Podcast
      • VIDB Weekoverzicht
      • VIDB Café
    • Rubrieken
      • TRANSFEROVERZICHT SEIZOEN 2021-2022
      • Vergeten verleden
No Result
View All Result
Voetbal in de Bollenstreek | VIDB

Van Zuilen: ,,Van Duijn verdient het niet nu de schlemiel te zijn”

Gerben Oostdam door Gerben Oostdam
15 september 2014
0
zuilen1
Share on FacebookShare on Twitter

Iedere maandag blikken we in de ‘Analyse van Willem’ terug op het afgelopen voetbalweekeinde. Dat doen we met niemand minder dan Willem van Zuilen, al jaren het gezicht en de stem van het amateurvoetbal. 

Willem, zaterdag versloeg je Quick Boys – Noordwijk. Hoe was het om weer eens bij een duel uit de Hoofdklasse te zijn?

,,Vertrouwd, het is natuurlijk niet zo dat ik bij een vreemde club kom. Het was leuk om weer eens op Nieuw Zuid te zijn. Er werden wel een paar geintjes gemaakt zoals: ‘kon je het nog vinden’? ‘Ja, ik heb een TomTom’, antwoordde ik dan. Ik snap dat er frustratie is dat wij met West niet meer kwamen. Maar de focus lag op de Topklasse. Dat was een hoofdredactioneel besluit.”

,,Ik was extra vroeg om nog even naar Quick Boys 2 te kijken, waar Sjaak Polak trainer is. Dan is het leuk om te zien dat mannen als Leen en Hans van der Plas nog steeds langs de lijn staan. De wedstrijd van Quick Boys 1 werd onder een prachtige ambiance en entourage gespeeld. Quick Boys – Noordwijk hoort gewoon thuis op het hoogste niveau.”

Frustraties hadden ze bij Quick Boys denk ook over de uitslag?

,,Dat kan ik me goed voorstellen. Noordwijk kwam voor een punt en dat zag je ook aan de wissels. De beste en meeste kansen waren voor Quick Boys, al hebben ze er niet gek veel gehad. Mustafa Amezrine, de doelman van Noordwijk, stond echter geweldig te keepen. En ik zag een geweldige Jaap van Duijn, die een aantal uitstekende acties had en werkelijk alles gaf. Daarom vind ik het jammer voor Jaap dat hij nu de schlemiel is, dat verdient-ie niet. Uit zijn balverlies kwam de 0-1. Jaap vocht overigens geweldige duels uit met Raymond Manuputty, die hem goed bespeelde en zich echt in Van Duijn vastbeed.”

Gegund was het ook Maik van Zanten, die na vijf jaar blessureleed weer belangrijk is voor Noordwijk

,,Na afloop stond die jongen huilend voor mijn camera. Dat is mooie tv. Ik ken Van Zanten niet zo goed, heb vorig seizoen alleen een interview met hem op onze site gelezen, maar het is hem van harte gegund. Hoe hij de verdedigers op snelheid klopte en de goal binnenschoot, was klasse.”

Rijnsburgse Boys – Scheveningen kende ook een aardige climax!

,,Mehmet Aldogan hé! Ik heb John Blok gisteren nog even gebeld en die gaf eerlijk toe dat het ook andersom had kunnen zijn. Ik blijf erbij dat als het Scheveningen meezit, en ze krijgen niet teveel blessures of schorsingen, ze een serieuze rol van betekenis kunnen spelen. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het middenveld met Schwiebbe en Resodihardjo, is dat best indrukwekkend. Dat zijn geen koekenbakkers, hebben jarenlange ervaring in het betaalde voetbal.”

In het LD stond een interview met Richard van Nieuwkoop, die vertelde dat niemand bij Rijnsburgse Boys een verklaring heeft voor het wisselvallige spel. Wat vind jij daarvan?

,,Daar heb ik wel een verklaring voor. Dat komt omdat ze nog niet al te vaak in dezelfde samenstelling hebben kunnen spelen. Het is een groot probleem als een team niet ingespeeld is.”

Maar eind vorig seizoen was Rijnsburgse Boys ook grillig, toen was het team toch wél ingespeeld?

,,Dat is waar, daar heb ik dan geen verklaring voor. Maar als je naar dit seizoen kijkt is het logisch. Kijk ze missen Danny van der Vijver. Dat is een anonieme speler, maar wel iemand die altijd een zeven of een acht scoort. Van Eeuwijk heeft ook de hele voorbereiding niet meegespeeld. Van den Boogaart is weer terug, maar die heeft nul ritme. Ze zijn nu wel erg afhankelijk van Ignacio. Ik hoorde ook in het verslag van collega Herman Nanninga, dat ze erg veel de lange bal naar Ignacio speelden en van daaruit wel verder keken.”

,,Rijnsburgse Boys heeft een selectie om mee te doen om de titel, vind ik. Maar je moet waken voor een slechte start, zodat je van heel ver moet komen. Maar sommige dingen zijn ook overmacht. Of neem ik Rijnsburgse Boys nu teveel in bescherming?”

De tijd zal het uitwijzen. Dan FC Lisse. Zowel de zaterdag – als zondagtak gaf een 2-0 voorsprong uit handen. Wat heb jij daarvan meegekregen?

,,De zaterdagtak ken ik natuurlijk beter dan de zondag. Zonder de wedstrijd gezien te hebben, kan ik me voor de geest halen wat er daar in Friesland gebeurd is. Lisse speelt uit en staat voor, het publiek gaat er achter staan en ze gaan pompen of verzuipen. Als dan ook nog eens die 1-2 valt, wordt het lastig.”

,,Verder een knap herstel van Ter Leede, die hadden toch wel een ’tikkie’ tegen Quick Boys gekregen. Rijnvogels verliest, maar dat kan gebeuren tegen XerxesDZB. Verder een zevenklapper van Katwijk. Dat verbaast me dan niets, zeker omdat Smitshoek lang met tien man speelde. En verder pakte VVSB in de slotminuut toch nog een puntje. Wat me wel opvalt, is dat VVSB enorm veel tegendoelpunten krijgt.”

Zeg dat wel, hoe kan dat toch? VVSB was vorig jaar nog heel solide. Is de ploeg dan toch niet zover als gedacht?

,,Ik ga nu advocaat van de duivel spelen, maar volgens mij wordt een verdediging toch een stuk onzekerder als de vaste doelman ontbreekt. Ik heb mensen bij Lisse gesproken en die zijn er heilig van overtuigd dat het ontbreken van Mark de Vries vorig jaar veel punten heeft gekost. Bij VVSB keepte de derde man Raimond Duivenvoorde. VVSB maakt genoeg doelpunten om wedstrijden te kunnen winnen. Je hoeft Wilfred van Leeuwen niet uit te leggen hoe hij moet spelen, maar het lijkt me zaak dat hij eerst gaat proberen achterin de boel dicht te houden. Zijn ploeg wordt nu anders benaderd, veel teams zien VVSB als een topclub. Ploegen zijn op voorhand tevreden met een punt op De Boekhorst.”

Gerelateerde berichten

rijnsburgseboys 1
Rijnsburgse Boys

Lukas van Rijswijk langer verbonden aan Rijnsburgse Boys

door Redactie VIDB
11 juni 2026
quickboys2
Quick Boys

Albert van der Dussen HJO bij Quick Boys

door Redactie VIDB
11 juni 2026
ChatGPT Image 10 jun 2026 12 02 13
Nieuws

Gratis hoofdsponsorvermelding voor de eerste 100 voetbalclubs op Voetbalscore.nl

door Redactie VIDB
10 juni 2026

Geef een reactie Reactie annuleren

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste Nieuws

katwijk2

Cees Bruinink stopt bij Katwijk

13 juni 2026
terleede1

Ter Leede (vr) opent ‘nieuw seizoen’ zaterdag tegen AZ

13 juni 2026
rijnvogels1

FC Rijnvogels vult technische commissie aan

12 juni 2026
Voetbal in de Bollenstreek | VIDB

© 2025 VoetbalindeBollenstreek.nl

LINKPARTNERS:
Feyenoord Nieuws
FIFA Ratings
VoetbalGelderland
VoetbalBrabant
VoetbalRotterdam
Voetbalscore

  • Home
  • Nieuws
  • Informatie
  • Voorbereiding
  • Standen
  • Standen (jeugd)
  • Archief

VOLG VIDB

NIEUW: VoetbalScore.nl | Amateurvoetbalstanden
No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
  • Informatie
  • Voorbereiding
  • Standen
  • Standen (jeugd)
  • Archief
    • Podcast
      • VIDB Weekoverzicht
      • VIDB Café
    • Rubrieken
      • TRANSFEROVERZICHT SEIZOEN 2021-2022
      • Vergeten verleden

© 2025 VoetbalindeBollenstreek.nl