Om er maar een cliché uit te gooien: ze zijn voorbijgevlogen, die drie jaar. Het idee begon ooit tijdens een bakkie koffie. ,,Best een goed idee..”, dachten we toen. ,,Eigenlijk gek dat het er nog niet is, een online platform in de meest aansprekende voetbalregio van Nederland.” Wanneer dat de conclusie is, weet je dat een idee potentie heeft. Nu drie jaar later, kunnen we wel stellen dat we het destijds bij het rechte eind hadden. VIDB wordt nu maandelijks bezocht door een vaste groep van zo’n 60.000 voetballiefhebbers.

Maar VIDB is veel meer dan een website. Kijk alleen naar de kanalen waarop wij ons begeven. Online én offline. Facebook, Twitter, Instagram en sinds kort SnapChat zijn de belangrijkste social media. Via deze kanalen komen de meesten van jullie op onze site. Maar ook offline bereikt onze boodschap de doelgroep. Bijvoorbeeld via de woensdag- en weekendkrant door de samenwerking met Buijze. En vergeet de evenementen niet die we organiseren met de Horesca Horecavo ZaalCup en de VIDB BusinessCup als voortrekkers.

Om trots op te zijn
Dit alles is uit de grond gestampt door een groep voetballiefhebbers met een passie voor journalistiek en online marketing. Niet alleen op schrijfgebied maar zeker ook op het gebied van beeld, audio, video en social media. Inmiddels zijn er zo’n 40 mensen in verschillende mate betrokken bij de ontwikkeling van het platform. Iets om trots op te zijn!

Dan de cijfers. Als we alles bij elkaar optellen zijn die duizelingwekkend. In totaal brachten tot vandaag 798.289 mensen een bezoek. Deze individuen bezochten de site in drie jaar tijd 3.658.042 keer en bekeken in totaal 10.931.264 pagina’s. De beste dag was de dag na de historische bekeroverwinning van VVSB bij FC Den Bosch, donderdag 4 februari. In totaal werden de pagina’s die dag 63.939 keer bekeken. Het meest gelezen bericht was met afstand de (eenmalige) terugkeer van Edwin van der Sar onder de lat bij Noordwijk. Dat artikel werd 39.370 keer gelezen.

3jaar_1

De Toekomst
Ook die ziet er rooskleurig uit, al merken we dat we steeds kritischer worden bekeken. Alleen maar goed, want dat betekent dat we er toe doen. Het zorgt er vooral voor dat we niet stil zitten. In mensen maar ook in techniek. Belangrijkste nieuwe ontwikkeling: een gloednieuwe site. Daar zijn we op het moment druk mee bezig en hopen we in januari te kunnen presenteren.  Verder staat een nieuwe evenement op het punt van aanvangen: De VIDB FIFA 17 Cup. Een regionaal toernooi waarin we op zoek gaan naar de beste FIFA 17-spelers uit de streek.

Kijken we nog verder dan is de uitdaging vooral de VIDB Vriendenclub uitbreiden met uiteindelijk de stap naar grotendeels betaalde content. En dat is een pittige want iedereen is gewend dat op het internet nagenoeg alles gratis is. Toch zijn we ervan overtuigd dat we dit juist in de Bollenstreek voor elkaar kunnen boksen. We vragen niet hoofdprijs, in tegendeel. Voor € 3,- per maand mag je alles lezen. Wanneer slechts 10% van onze maandelijkse bezoekersschare van 60.000 mensen daartoe bereid is, zal VIDB ook over vijf jaar nog elke dag het voetbal uit de streek in al haar facetten verslaan.

POPULAIRE BERICHTEN