Voetbal in de Bollenstreek is per heden ter overname. Het voetbalplatform is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een begrip binnen de Duin en Bollenstreek en daarbuiten.

5 oktober 2013, inmiddels dus bijna acht jaar geleden. Toen plaatste Voetbal in de Bollenstreek –in de volksmond- ook wel VIDB genoemd – zijn eerste nieuwsbericht. Een nieuw platform over de mooiste amateurvoetbalregio van het land was geboren.

Schot in de roos
De eerste jaren verliepen stormachtig. Wat op voorhand voor ons nog een beetje als een sprong in het diepe voelde, bleek al snel een schot in de roos. Onze dagelijkse berichtgeving, uitgebreide interviews en aanwezigheid in het weekend bij verschillende verenigingen werd goed ontvangen. De bezoekcijfers stegen en de organisatie groeide hand in hand mee.

Zodoende was VIDB al snel niet meer weg te denken uit het amateurvoetballandschap. Maar toen was daar opeens corona, de pandemie die zo’n ontzettende wissel trok op de maatschappij. Ook VIDB heeft er helaas niet aan kunnen ontsnappen. Onze (sponsor)inkomsten zijn hevig teruggelopen en ons team is uitgedund.

Waar heeft VIDB baat bij?
Het zette ons nadrukkelijk aan het denken. Hoe ziet de toekomst van VIDB eruit? Hoe moeten we verder? Maar met name: waar is het platform het meest bij gebaat? Gestart als een ploegje liefhebbers en vrijbuiters willen wij – de eigenaren en oprichters van het platform – vooral dat VIDB tot in de lengte van dagen zal bestaan. Dat die schitterende voetbalprestaties en mooie verhalen ieder weekend opgetekend en uitgelicht kunnen worden.

Daarom is uitgesproken het stokje te willen overdragen. Oud-speler van vv Noordwijk en mede-eigenaar van het platform, Bram Meurs, legt uit.

“We hebben lang nagedacht over dit besluit. In al die jaren hebben we VIDB echt op de kaart kunnen zetten en daar zijn we apetrots op. Voor de waardering van voetballers, trainers en alle mede-liefhebbers van het amateurvoetbal doe je het uiteindelijk. Tegelijkertijd denken wij dat het platform gebaat is bij nieuwe invloeden. Acht jaar geleden zijn Maarten Smakman, Gerben Oostdam en ik het avontuur aangegaan en we hebben prachtige tijden gekend.

“In die tijd is logischerwijs ook het nodige in onze levens veranderd. Als ik voor mezelf spreek: ik ben inmiddels vader van twee kinderen en heb een drukke baan. Ook bij Maarten en Gerben zijn er de nodige ontwikkelingen geweest. Daardoor merken wij dat het een steeds grotere uitdaging wordt om de juiste focus en prioritering bij VIDB te leggen. Wij hopen een partij te vinden die het platform met frisse invloeden naar een hoger niveau wil tillen en ons gedachtegoed kan voortzetten.”

VIDB in cijfers – een vaste groep volgers
VIDB bestaat sinds 2013 en heeft een vaste stabiele basis opgebouwd. We schreven in die tijd 14.000 berichten. Deze werden in totaal door maar liefst 2,5 miljoen mensen gelezen. Gemiddeld trok de site over de jaren 2017 en 2020, 50.000 unieke bezoekers per maand. Nog altijd komen er iedere maand zo’n 35.000 duizend individuen richting onze site. Ook op social media heeft VIDB een grote achterban van bijna 25.000 mensen:

– 12.000 volgers op Facebook
– 7400 op Instagram
– 4813 op Twitter

Interesse om VIDB over te nemen en voort te zetten?  Stuur een mail naar [email protected] voor alle verdere informatie!

POPULAIRE BERICHTEN