De VIDB BusinessCup 2018 wordt zaterdag 23 juni gespeeld met niet zomaar een willekeurige Derbystar. Nee. De ballen waarmee we gaan voetballen staan voor een prachtig doel. Een doel waar wij als liefhebbers ons volledig achter willen scharen: Elk Kind Een Bal. Wereldwijd.
,,Want die bal heeft ons al zoveel moois gebracht. En dat gunnen wij elk kind. Een bal verbindt, opent en geeft hoop”, legt Germaine Henriquez uit, mede-oprichter en voorzitter van de Stichting Elk Kind Een Bal. ,,Gooi een bal tussen een groepje kinderen en er gebeurt iets. Elke keer weer vind ik dat prachtig om te zien. Zo’n bal zorgt echt voor een andere dynamiek in een groep. En juist die dynamiek omarmen wij. Want die brengt de boel aan het rollen. Letterlijk en figuurlijk.”
Partners
Het concept is simpel. Als bedrijf kun je voor € 100,- een bal kopen. Met elke bal die je afneemt zorg je ervoor dat 5 kinderen ook een bal krijgen en dus in beweging komen. De lijst met (strategische) partners is inmiddels eindeloos en tegelijkertijd indrukwekkend. Van de KNVB, de Gemeente Amsterdam en de Johan Cruijff Foundation tot de Texaco en de Fontys.
Tijdens de VIDB BusinessCup neemt de Stichting Elk Kind Een Bal niet alleen deel met een team, maar zullen zij ook aanwezig zijn om meer informatie te verschaffen over mogelijkheden tot samenwerking.
Foto: Elk Kind Een Bal
Lees ook: ,,VIDB-BusinessCup is ideaal om elkaar als fusiepartners beter te leren kennen”