AZ, Telstar, FC Oss, FC Dordrecht, AS Trencín, Pandurii Targu Jiu en Lommel SK. Het zijn stuk voor stuk clubs die prijken op het curriculum vitae van de meest recente aanwinst van Quick Boys: Jeffrey Ket. De verdediger had opties om verder te gaan in het betaalde voetbal, maar koos ervoor om prioriteit te geven aan zijn gezin.
Ket wordt binnenkort vader van een zoontje. Terwijl hij aan het verhuizen is, heeft hij tijd voor een eerste kennismaking. Het zijn drukke dagen voor de verdediger. Zijn vriendin is hoogzwanger en zijn nieuwe appartement moet vorm krijgen.
Het is een bewuste keuze voor de oud-prof om neer te strijken op Nieuw-Zuid. De optie om zijn contract te verlengen in België bij Lommel was er, maar de mandekker had weinig vertrouwen in een betere toekomst bij de club. Ket zat het afgelopen seizoen meer op de bank dan hem lief was. ,,Het was een beetje een rommel bij Lommel”, vertelt hij over zijn werkgever. ,,Doordat we kampioen werden met Lommel is mijn contract automatisch bij de club verlengd. Uiteindelijk heb ik voor een verhuur aan Quick Boys gekozen.”
Katwijk
,,Er waren twee clubs uit de Jupiler League die interesse in mij toonden”, vertelt de centrumverdediger. ,,Ik had ook naar het buitenland kunnen gaan, maar daar zat ik op dit moment niet op te wachten. Ik woon nu in Hoofddorp en zit met twintig minuten bij Quick Boys.”
,,Katwijk heeft wel eens geïnformeerd bij mijn zaakwaarnemer, maar dat is nooit echt concreet geweest”
De eerste indruk van Quick Boys is positief. Het woord ‘professioneel’ is het eerste wat Ket noemt. Komend seizoen komt de oud-speler van onder andere AZ voor het eerst uit in het amateurvoetbal. Een paar seizoenen geleden werd hem echter ook gevraagd om na te denken over een overstap naar een stapje lager. ,,Katwijk heeft wel eens geïnformeerd bij mijn zaakwaarnemer, maar dat is nooit echt concreet geweest”, erkent de verdediger over de interesse van de oranjehemden in het verleden.
Europees voetbal
Met Quick Boys heeft Ket een club te pakken waar altijd wel wat te beleven is. Het seizoen in de Katwijkse duinen eindigde met het opstappen van het bestuur en het vertrek van Gert Aandewiel. Wat betreft kan de Hoofddorper zijn borst natmaken. Aan ervaring in de voetballerij zal het niet ontbreken.
,,Ik heb in het verleden in de Europa League en voorronde Champions League gespeeld. Het is mooi dat ik dat heb meegemaakt, maar het is niet zo dat ik dat vertel als ik bij een club binnenloop. Het contact wat ik met Quick Boys had, was goed. Ze spraken al snel vertrouwen in mij uit. Ik wil dit seizoen gewoon lekker voetballen.”
Tot slot neemt de verdediger zijn kwaliteiten door. Zijn inspeelpass en ‘voetballende kwaliteiten’ moeten hem verder helpen op Nieuw-Zuid. ,,Ik denk dat ik een speler ben die inzicht heeft en het spelletje kan lezen. Waar het nodig is kan ik het team ook aansturen.”
Foto: Quick Boys
Lees ook: ‘Jeugdspeler van Quick Boys naar Amerika: ,,Mijn ouders staan volledig achter mij”‘






