„Het begon allemaal met zijn tweeën. Ik ben vanuit mijn scriptie eigenlijk direct in dit bedrijf gerold.’’, dacht mede-oprichter Bart Roelofs hardop na over de oprichting van het inmiddels acht jaar oude Equipo Voetbalreizen wat voorheen onder de naam Euro Travel Sport door het leven ging. De voetbalreisorganisatie begon heel klein, maar is inmiddels niet meer weg te denken in Nederland als het gaat om het aanbieden van voetbalreizen. 

„Nu willen we de grootste aanbieder in Europa worden’’, steekt Roelofs de ambitie van het bedrijf niet onder stoelen of banken. „Daar hebben we zo’n twee jaar geleden een grote stap in gezet.’’

Veranderingen
Destijds werd Euro Travel Sport namelijk overgenomen door twee nieuwe eigenaren en werd de naam veranderd in Equipo Voetbalreizen. Maar dat was niet de enige verandering, want binnenskamers werd het over een andere boeg gegooid. 

„Voorheen deden we alles nog handmatig. De mensen stuurden een mailtje, wij maakten er een offerte van en dat was het. Sindsdien zijn we de online markt opgegaan en zijn we als online platform enorm gegroeid. Daarnaast is ons team uitgebreid en hebben we nu ongeveer tachtig mensen die werkzaam zijn voor ons bedrijf.’’

„Zo willen we onze ‘conculega’s’ voor blijven’’

De werknemers werken allemaal op een eigen afdeling. Roelofs houdt zich met zijn team, wat bestaat uit tien mensen, vooral bezig met het organiseren van de reizen. Sinds een paar jaar is het bedrijf bezig om zijn pijlers op de internationale markt te richten. 

„Zo willen we onze ‘conculega’s’ voor blijven’’, legt Roelofs de reden uit. Dat is een gouden greep geweest. „In Duitsland zijn we toen ook begonnen met het online aanbieden van voetbalreizen. Je verwacht het misschien niet, maar daar waren ze eigenlijk nog heel ouderwets. Ze deden alles nog op de oude manier, zoals wij het eerst ook regelden. Nu zijn we een tijdje verder en wordt er al veel meer op deze manier gewerkt.’’

Aangezien onze oosterburen een groot land zijn, valt daar voor Equipo Voetbalreizen nog veel winst te behalen. Maar ook in andere landen in Europa biedt de voetbalreisorganisatie leuke tripjes aan naar clubs die uitkomen in de beste voetbalcompetities. Zo is ook Slowakije bijvoorbeeld sinds dit jaar aan dat lijstje toegevoegd en is Amerika een interessante optie aan het worden. 

„Daar zijn we op dit moment aan het kijken wat er mogelijk is. De Amerikaanse voetbalcompetitie is zelf ook aan het groeien, maar we merken dat daar nog niet heel veel vraag naar is.’’

Naamsbekendheid vergroten
Acht jaar geleden koos zo’n beetje iedereen om een wedstrijd van Barcelona te bezoeken. Nu is er veel meer variatie en wordt er vooral veel naar Engeland gevlogen om een wedstrijd in de Premier League te bekijken. Equipo Voetbalreizen is sinds twee jaar in Leiden gevestigd en daarom is de aandacht op de Bollenstreek ook niet meer dan logisch volgens Roelofs.

„Er zijn veel grote verenigingen gevestigd, dus dat betekent dat wij een grote kans hebben om meer mensen te bereiken’’

„We willen graag de naamsbekendheid van ons bedrijf vergroten. Zelf ben ik voetballer bij Montfoort S.V.’19 en heb ik vroeger nog weleens in de Topklasse tegen FC Lisse gespeeld. De Bollenstreek is echt een mooie regio. Er zijn veel grote verenigingen gevestigd, dus dat betekent dat wij een grote kans hebben om meer mensen te bereiken.’’

Voor de komende tijd wil de voetbalreisorganisatie zoals gezegd de grootste aanbieder in Europa worden. Om dat te bereiken wil het bedrijf zich nog extra richten op de beleving van de voetbalfan. Zo is er nu ook een app ontwikkeld waardoor Equipo Voetbalreizen voortdurend in contact kan blijven met de klant. 

„Daardoor kunnen we extra inspelen op de beleving van de mensen. We willen nog meer interactie genereren om er zo voor te zorgen dat iedereen zich op zijn gemak voelt. Uiteindelijk staat de klant namelijk altijd centraal en is niks te gek.’’

Lees ook: Zwetsloot zit op zijn plek bij FC Lisse

 

POPULAIRE BERICHTEN